lørdag 9. mai 2009

Hekletid

Som dere sikkert skjønner er hobbytørken over og i går stratet jeg på en lue. Den er kvit(skal i hvertfall være det, litt dårlig biled kvalitet) og laget i babyull garn fra Dale.
Jeg har heklet med dobbelt garn på krok 3,5. Kjapt og greit tv arbeid.
Den største jenten ønsket seg ett pannebånd der har jeg brukt samme dobbele garnt på krok 3,5. Tror jeg la opp 16lm.
Båndet som er pynt på luen er fra panduro.

Her vest er våren kommet for fullt, selv om det i dag regner og hagler. Men ellers er det 17 mai forberedelser i gang. Alle bunadene passet (Hurra) så i år er det bare å vaske, lufte,tørke og stryke:-)



Nei, nå har jeg glemt å vise dukketeppe. Minsten hadde en dukke som frøys så fryktelig mye og klart må mamma lage teppe. Dette teppe er heklet på ett dalegarn(tror heilo) også og med krok 3,5.


Ingen kommentarer: