søndag 1. februar 2009

1. Februar strikk

Så er februar her og jeg har hatt en opptelling. Det var en god del halvferdig arbeid etter denne mnd. Så februar blir en gjøre ferdig mnd.




Fiske hansker til mann.

De har jeg strikket etter en oppskrift fra Norsk ukeblad eller Allers sitt julemagasinfra i fjor. Bare at jeg valgte å strikke to lakser isteden for en laks og en krok, slik oppskriften var.

En kan vippe opp toppen av vottene, slik at det blir hansker.




Lue og sjal til eldste jente, luen er fra ett Sandnes hefte og sjalet er fri fantasi og skal få knapper i seg. Alt er strikket i favortitt garne mitt for tiden ALFA.

Og genser til mor. Jeg har strikket en slik genser før, i en Mariusalong på hobbyboden. Oppskriften er hentet far Til fjells fra Sandnes garn.
Egentlig hadde jeg lovd meg selv og aldri strikke en slik til. Men tiden går og så plutselig har en glemt hvorfor en ikke skulle strikke en slik genser. Men nå husker jeg det riktig så godt:-))
Det går fremover
3 cm pr. dag og når jeg er ferdig skal jeg strikke noe enkelt i Alfa garn.
Ellers har vi hatt en flott helg her vest. Sol og kaldt.
I dag har vi vært på kvammskogen, vi har stått på ski og kost oss. Men kameraet lå hjemme (ja ungene ble litt overasket når ikke mor løp rundt for å få bilder), så vi har nok ingen blider der fra.......
Ønsker alle en flott uke.

Ingen kommentarer: